Referenzen
Informationsbroschüre: Digitaler Wandel in der Arbeitswelt – Status Quo der Aus- und Weiterbildung in China
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Untenstehend finden Sie alle Publikationen des Projekts KoLeArn (folgen Sie uns für Updates auf Researchgate). Für weitere Publikationen rund um das Thema Internationalisierung beruflicher Aus- und Weiterbildung schauen Sie sich auch die Publikationen des Projekts kuLtig auf Researchgate an: https://www.researchgate.net/project/kuLtig
Publikationen
2020
- Weinert, T., Thiel de Gafenco, M., Börner, N.: Fostering Interaction in Higher Education with Deliberate Design of Interactive Learning Videos. (ICIS) (2020)
- Billert, M. S.; Weinert, T.; Janson, A. & Leimeister, J. M.: Co-Creation durch Peers im digitalen Lernen – Wie Plattformen und Chatbots die Partizipation bei der Lernmaterialerstellung begleiten können. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Ausgabe/Nummer: 57, Vol. Personennahe Dienstleistungen der Zukunft, Erscheinungsjahr/Year: 2020. pp. 1–22 (2020).
- Weinert, T., Thiel de Gafenco, M.: Towards Co-Creation of Learning Material in Vocational Training. In: European Conference on Information Systems (ECIS) (2020).
- Weinert, T., Janson, A., Leimeister, J.M.: Does Context Matter for Value Co-Creation in Smart Learning Services? In: Gronau, N., Krasnova, H., Pousttchi, K., and Heine, M. (eds.) 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020) (2020).
- Schöbel, S., Janson, A., Jahn, K., Kordyaka, B., Turetken, O., Djafarova, N., Saqr, M., Wu, D., Söllner, M., Adam, M., Heiberg Gad, P., Wesseloh, H., Leimeister, J.M.: A Research Agenda for the Why, What, and How of Gamification Designs Results on an ECIS 2019 Panel. Communications of the Association for Information Systems. (2020).
2019
- Janson, A., Thiel de Gafenco, M., Klusmeyer, J., Leimeister, J.M.: Theoriegeleitete und nutzerzentrierte Entwicklung von digitalen Lernangeboten und Dienstleistungen. Berufsbildung International. DLR Projektträger (2019).
- Weinert, T., Janson, A., Thiel de Gafenco, M., Urbon, U., Wegener, R., Mauritz, C.: Nutzung von interaktiven Videos zur Entwicklung von Arbeitsprozessorientierung in der Aus- und Weiterbildung – Erkenntnisse aus dem Projekt KoLeArn. Berufsbildung International. DLR Projektträger (2019).
- Simmert, B., Weinert, T., Janson, A., Peters, C., Ebel, P., Leimeister, J.M.: Kontinuierliche Verbesserung von internationalen Geschäftsmodellen in der Berufsbildung. Berufsbildung International. pp. 32–33. DLR Projektträger (2019).
- Janson, A., Degen, O., Schwede, M.: Designing for Social Presence and Leveraging the Outcomes of Customer Service Chatbots. Academy of Management Annual Meeting (AOM). , Boston, Massachusetts, USA (2019).
- Schöbel, S., Janson, A., Hopp, J.C., Leimeister, J.M.: Gamification of Online Training and its Relation to Engagement and Problem-solving Outcomes. Academy of Management Annual Meeting (AOM). , Boston, Massachusetts, USA (2019).
- Schneider, T., Janson, A.: Gamified Feedback durch Avatare im Mobile Learning. 14th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). , Siegen, Germany (2019).
- Knote, R., Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M.: Classifying Smart Personal Assistants: An Empirical Cluster Analysis. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). , Maui, Hawaii, USA (2019).
- Thiel de Gafenco, M., Klusmeyer, J.: Kontextsensitive Aus- und Weiterbildung zur Fachkräftesicherung in China – Impulse aus dem Projekt KoLeArn, berufsbildung — Zeitschrift für Theorie-Praxis-Dialog (2019)
2018
- Ernst, S.-J., Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M.: Mobiles Lernen in praktischen Trainings — Lernzielerreichung vor dem Hintergrund von Motivation und Akzeptanz der Zielgruppe. In: Witt, C. de and Gloerfeld, C. (eds.) Handbuch Mobile Learning. pp. 409–431. Springer VS, Wiesbaden, Germany (2018).
- Knote, R., Janson, A., Eigenbrod, L., Söllner, M.: The What and How of Smart Personal Assistants: Principles and Application Domains for IS Research. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI). , Lüneburg, Germany (2018).
- Schöbel, S., Janson, A.: Is it all about Having Fun? — Developing a Taxonomy to Gamify Information Systems. European Conference on Information Systems (ECIS). , Portsmouth, UK (2018).
- Schöbel, S., Janson, A.: Avatar Designs are in the Eye of the Beholder – About Identifying Preferred Avatar Designs in Digital Learning. Annual Pre-ICIS Workshop on HCI Research in MIS (ICIS). , San Francisco, California, USA (2018).
- Thiel de Gafenco, M., Janson, A., Schneider, T.: KoLeArn – Smarte und kontextsensitive Aus- und Weiterbildung für die chinesische Industrie. In: Krömker, D. and Schroeder, U. (eds.) Die 16. E‑Learning Fachtagung Informatik (DeLFI), Lecture Notes in Informatics (LNI). pp. 281–282. , Frankfurt am Main, Germany (2018).
- Schöbel, S., Janson, A.: Gamifying Information Systems — Improving Motivation and Effective Use Through a Theory-motivated Method. International Conference on Information Systems (ICIS). , San Francisco, CA, USA (2018).
- Schneider, T., Janson, A., Schöbel, S.: Understanding the Effects of Gamified Feedback in Mobile Learning – An Experimental Investigation. International Conference on Information Systems (ICIS). , San Francisco, California, USA (2018).
2017
- Schöbel, S., Janson, A., Ernst, S.-J., Leimeister, J.M.: How to Gamify a Mobile Learning Application – A Modularization Approach. International Conference on Information Systems (ICIS). , Seoul, South Korea (2017).