Publikationen

Unten­ste­hend finden Sie alle Publi­ka­tio­nen des Projekts KoLe­Arn (folgen Sie uns für Updates auf Rese­arch­gate). Für weitere Publi­ka­tio­nen rund um das Thema Inter­na­tio­na­li­sie­rung beruf­li­cher Aus- und Weiter­bil­dung schauen Sie sich auch die Publi­ka­tio­nen des Projekts kuLtig auf Rese­arch­gate an: https://www.researchgate.net/project/kuLtig

2019

  • Schnei­der, T., Janson, A.: Gami­fied Feed­back durch Avatare im Mobile Learning. 14th Inter­na­tio­nal Confe­rence on Wirt­schafts­in­for­ma­tik (WI). , Siegen, Germany (2019).
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  • Knote, R., Janson, A., Söll­ner, M., Leimeis­ter, J.M.: Clas­si­fy­ing Smart Perso­nal Assi­stants: An Empi­ri­cal Clus­ter Analy­sis. Hawaii Inter­na­tio­nal Confe­rence on System Scien­ces (HICSS). , Maui, Hawaii, USA (2019).
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2018

  • Schö­bel, S., Janson, A.: Avatar Designs are in the Eye of the Behol­der – About Iden­ti­fy­ing Prefer­red Avatar Designs in Digi­tal Learning. Annual Pre-ICIS Work­shop on HCI Rese­arch in MIS (ICIS). , San Fran­cisco, Cali­for­nia, USA (2018).
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  • Schnei­der, T., Janson, A., Schö­bel, S.: Under­stan­ding the Effects of Gami­fied Feed­back in Mobile Learning – An Expe­ri­men­tal Inves­ti­ga­tion. Inter­na­tio­nal Confe­rence on Infor­ma­tion Systems (ICIS). , San Fran­cisco, Cali­for­nia, USA (2018).
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  • Schö­bel, S., Janson, A.: Gami­fy­ing Infor­ma­tion Systems — Impro­ving Moti­va­tion and Effec­tive Use Through a Theory-moti­va­ted Method. Inter­na­tio­nal Confe­rence on Infor­ma­tion Systems (ICIS). , San Fran­cisco, CA, USA (2018).
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  • Thiel de Gafenco, M., Janson, A., Schnei­der, T.: KoLe­Arn – Smarte und kontext­sen­si­tive Aus- und Weiter­bil­dung für die chine­si­sche Indus­trie. In: Kröm­ker, D. and Schro­eder, U. (eds.) Die 16. E-Learning Fach­ta­gung Infor­ma­tik (DeLFI), Lecture Notes in Infor­ma­tics (LNI). pp. 281–282. , Frank­furt am Main, Germany (2018).
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  • Ernst, S.-J., Janson, A., Söll­ner, M., Leimeis­ter, J.M.: Mobi­les Lernen in prak­ti­schen Trai­nings — Lern­ziel­er­rei­chung vor dem Hinter­grund von Moti­va­tion und Akzep­tanz der Ziel­gruppe. In: Witt, C. de and Gloer­feld, C. (eds.) Hand­buch Mobile Learning. pp. 409–431. Sprin­ger VS, Wies­ba­den, Germany (2018).
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  • Schö­bel, S., Janson, A.: Is it all about Having Fun? — Deve­lo­ping a Taxo­nomy to Gamify Infor­ma­tion Systems. Euro­pean Confe­rence on Infor­ma­tion Systems (ECIS). , Ports­mouth, UK (2018).
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  • Knote, R., Janson, A., Eigen­brod, L., Söll­ner, M.: The What and How of Smart Perso­nal Assi­stants: Princi­ples and Appli­ca­tion Domains for IS Rese­arch. Multi­kon­fe­renz Wirt­schafts­in­for­ma­tik (MKWI). , Lüne­burg, Germany (2018).
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2017

  • Schö­bel, S., Janson, A., Ernst, S.-J., Leimeis­ter, J.M.: How to Gamify a Mobile Learning Appli­ca­tion – A Modu­la­ri­za­tion Approach. Inter­na­tio­nal Confe­rence on Infor­ma­tion Systems (ICIS). , Seoul, South Korea (2017).
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